Monday, June 5, 2017

KENAPA SAYA SUKAAA SANGAT DENGAN SHAKLEE

Why i love shaklee
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Atas ikhtiar shaklee saya mampu kurus..

Kalau dulu saya sangat selesa berbadan besar sampai saya tak kisah pun berat saya berapa..

Yang saya tau saya bahagia..makan..makan..makan...almaklumla kerja asyik stress je memanjang...

So makan adalah terapi stress saya terutama makan coklat...mmmmm...syuurrrrr

So, bila x control makan... Berat pun memang x leh control la.. menghidap diabetes semasa mengandung pun belum mampu buat saya sedar diri lagii..

Saya ni mula jadi health conscious sejak saya nak bukak klinik sendiri, sebab saya xmau sakit...saya cari produk yang mampu buat saya sihat...

Dan of course la saya tak pilih product sembarangan... Sebab saya pernah kene cyst..
Saya pilih product yang ada kredibiliti... Yang boleh saya percaya... Dan shaklee bukan pilihan pertama saya...

Saya mencuba product lain dulu.. tapi agak x sesuai..sebab saya ni jenis 'pantang jumpa'... Sangat susah nak disiplinkan diri untuk pantang itu pantang ini..

Sehingga suatu hari saya ternampak iklan Kartini Dahalan di facebook.. terus terdetik di hati saya nak try shaklee...hehhe..padahal dalam family dah ada yang consume shaklee...hahaa..nak buat macam mana..masa tu belum terbuka hati..

Produk pertama saya adalah alfalfa dan lecithin..
Mula mula susah jugak saya nak terima...sebab dia pil dan kene telan lebih dari satu.. saya ni jenis tak suka telan pil2... Bercinta nak habis...

Tapi sebab fikir..aku nak sihat..aku kene paksa jugak..

So..saya pun terus amalkan... Alhamdulillah.. masalah sakit tumit saya dan kebas2 muka semakin kurang...apa yang mengejutkan saya bila ramai yang tegur..

Ehh ..hang dah kurus..
Ehh..aku tgk hang kecut dah laa...

Masa tu baru tergerak hati nak pi menimbang... Selalunya malas nak menimbang...hehe.. ehh ye la...berat dah turun dari 95kg ke 87kg... Wahh..happy x terkata...

Sejak dari tu saya tukar aim saya... Dari nak sihat.. kepada NAK KURUS DAN SIHAT..so saya mula amal OMEGAGUARD dan satu persatu produk saya try... Alhamdulillah BERAT TERKINI SAYA ADALAH 76 KG...

happy kan?? Sapa x happy dah kurus...
Ada ke yang x suka kurus??

Dan yang penting semakin sihat..
SAKIT TUMIT HILANG
KEBAS KEBAS DAH MULA KURANG
URTICARIA ECZEMA YANG SELALU MENYERANG PUN DAH MENYEPI TAK TAU PI MANA

semua atas ikhtiar shaklee..
Kita ikhtiar kan... allah yang izin kesembuhan...

THATS WHY I LOVE SHAKLEE MORE MORE AND MORE!!

DR NOMIE
0194817803
SHAKLEE QUALIFIED PRODUCT TRAINER

No comments:

Post a Comment