Wednesday, April 5, 2017

Kehebatan itu tidak lahir dari kekuatan fizikal

.... Tetapi ia lahir dari jiwa yang x mudah mengalah...

Dulu...masa kelas dengan sifu saya dulu..perkataan ini sering dilaung laungkan...

Yang kita ni dok sebut je la perkataan ni selalu tanpa faham apa apa..

Tapi sekarang saya mula faham bila dah lalui dan saksikan banyak perkara yang boleh dikaitkan dengan quot ini....

Sungguh benar... Hebatnya seseorang itu bukan sebab pangkatnya..pendidikannya atau kekayaannya.... Tapi semua lahir dari seketul jiwa yang sangat kentall..

Apa yang saya saksikan bila dua orang sumber ispirasi saya...

Fb : shairnie omar dan siti khadijah ghani..

Dua insan ini sungguh memberi inspirasi kepada saya..

Saya melihat bagaimana seorang surirumah yang x punya apa ..x hebat..x kaya ..tapi mempunyai jiwa yang sangat gigih...

Sehingga kegigihan mereka berjaya menyentuh hati saya dan merekalah sumber inspirasi saya untuk terus berjuang dalam bisnes ni....

Saya menyaksikan bagaimana mamareen ( shairnie) gigih meyakinkan customer dalam keadaan beliau yang berniqab dan beliau bukan seorang doktor.. saya menyaksikan betapa bersungguhnya beliau mencari ilmu dan melebarkan bisnes beliau sehingga beliau mampu membeli kereta sendiri dengan hanya bonus shaklee...pencapaian beliau yang hebat sehingga mampu menghadiahkan pakej umrah mewah buat suami dan beliau sendiri akan melancong ke negara jepun tak lama lagi...semuanya ditaja oleh shaklee..TAHNIAH REEN...

Seorang lagi surirumah yang berjaya menambat hati saya adalah siti khadijah ghani atau lebih dikenali sebagai MAKITI...

makiti kalau yang kita kenal sangat lembut.. berhati tisu ... Nampak dia lemah lembut tapii....... Jiwa dan semangatnya lebih kental dari orang yang nampak sado!! Itu la makiti..

Pernah keciwa suatu ketika kerana gagal ke bangkok (asia trip shaklee) kerana masalah teknikal... Tetapi kebangkitannya menggegarkan seluruh empayar the awesome master... Pernah jatuh sakit semasa sedang mengejar bonus kereta... Namun makiti sedikit pun tidak menghiraukan penyakitnyaaa....didalam fikirannya sesaat pun x pernah lupa tentang customer,downlines dan sales..sehinggalah empayar makiti semakin berkembang dan mendalam...kini makiti antara surirumah yang berpendapatan hingga rm7k sebulan...
TAHNIAH MAKITI..

Dari kisah mereka berdua..dapat saya simpulkan..

Untuk berjaya x perlu ada kekuatan

Yang perlu ada adalah SEMANGAT YANG X PERNAH LUNTUR!!!

jom..marilah kita menuju kejayaan...
KITA SEMUA INSAN LUAR BIASA!!

MENTOR THE AWESOME MASTER
MASTER DR NOMIE

No comments:

Post a Comment