Monday, April 10, 2017

KELAS GEGAR SALES YANG SANGAT BERGEGAR

Seperti gempa bumi..gegaran itu terkesan di jiwa saya sehinggalah sekarang..

Perasaan saya sangat teruja apabila melihat jumlah yang bakal hadir menghampiri 70 orang... allahuakbar..

Rasa seronok x terkata.
Rasa teruja sebab sangat ramai yang datang semata mata ingin belajar

Ada yang datang dari luar pulau pinang... Allah. Saya sangat terharu..

Terkenang lagi masa saya baru berbisnes... Ajak downline datang rumah.. siap masak nasik ayam... HANYA TIGA ORANG SAJA YANG DATANG...

lepas tu meningkat ke 20 orang..30 ..40..dan kini 70 orang. Syukur.. berkat sabar dan kegigihan Allah hadirkan anak didik yang sangat ramai untuk saya bantu...

Program bermula jam 9 pagi dengan pendaftaran..lepas tu terus makan pagi...

Makan nasik lemak kauu... Haha..mengantuk dalam kelas jenuh.. tapi..sangkaan saya meleset.. nampaknya xdak sorang pun yang menguap.. semua excited mendengar sharing dari saya FB marketing power dan tips gegar sales..

Program ini jugak saya selang selikan dengan nyanyian lagu " KAU BOLEH " dan juga tayangan video " mr bean supermarrow" dan video "inspirasi nick vujisic"

Semasa lunch.. peserta disajikan dengan hidangan nasik yg sedap.. lauk ayam dan gulai daging dannn.....

KAMBING GOLEKS YANG MARVELLOUS..


Nyum2...

Nampaknya semuanya tergoleks selepas makan kambing goleks...mujur waktu rehat panjang sampai jam 2.30 petang..

Sesi petang disambung dengan sharing dari kak suriati omar.. leader saya yang jelita..
Kak su sharing tentang PERCUTIAN MEWAH DAN PERCUMA BERSAMA SHAKLEE.. yang pasti lepas sharing kak su..semua orang rasa teruja nak pergi BANGKOK DAN NAIK MEDITERANIAN CRUISE.. ..

Best kan bisnes kami ni??

Kemudian, giliran surirumah hebat pulak ,pn siti khadijah atau nama glamernya makiti.. makiti sharing tentang SURIRIMAH BERGAJI DOKTOR PAKAR.. dimana mak iti share bagaimana makiti bermula dari zero...

Dulu makiti punya keinginan nak beli barang keperluan sendiri...keinginan nak bercuti.. tapi kekangan kewangan menyebabkan makiti terpaksa melupakan keinginannya.. tapi sejak buat bisnes shaklee..

Keinginan dapat dicapai dengan bonus shaklee sendiri tanpa membebankan suami..siap boleh belanja suami dan keluarga lagi.. dannn....makiti dah pun beli kereta dengan bonus kereta yang shaklee bagi... Seronok kann??

Perkongsian seterusnya dari ratu vivix, puan syamim atau lebih dikenali sebagai min..
Min sharing bagaimana dia menggunakan diri sendiri sebagai testimoni kerana min dahulunya pesakit cyst dan asbab ikhtiar vivix..cyst nya pecah dan hilang...

Sebab itu min rancak berkongsi kebaikan vivix dengan orang lain...

Sesi perkongsian yang terakhir yang dikendalikan oleh mamareen adalah sesi yang meruntun jiwa saya dimana semua orang wajib share big why masing masing ..syahdu sekali bila berlatarbelakangkan alunan muzik dari hadah alwi - doaku...


Sayu...semua orang menangis termasuk saya...sangat besar big why mereka...

Ada yang sakit.
Ada yang mak ayah sakit
Ada yang diceraikan suami
Ada yang diceraikan dengan anak yg masih kecil dan tak tau apa apa
Ada yg ada masalah rumah tangga
Ada yang tersiksa dengan keeja
Ada yang xde masa untuk keluarga

Sedih dan sebak rasa didada ....saya berkata pada diri saya sendiri... Inilah big why saya...SELURUH ANAK DIDIK THE AWESOME MASTER...

bangun dan bangkit saya kerana mereka
Perjuangan saya pun demi mereka
Akan saya bantu mereka hingga keluar dari kesusahan dan kesempitan hidup...

Dan penutup program ,ada cabutan bertuah dan penyampaian sijil..SEMUA PESERTA DAPAT SIJIL...HAPPY DEPA.

dan last skali..apa lagi..sesi menggemukkan badan.
Ada kek coklat
Ada kek carrot
Ada brownies
Ada kek coklat indulgence
Ada kek gula hangus
Ada agar agar lumut
Ada nona manis
Ada kek apollo
Ada kerepek dan keropok..


Aummmmm...jenuh lemak bertempek...mujuq ada lecithin dan omegaguard.. selamatsss.

Alhamdulillah..program berakhir dengan jayanya...semua orang happy..
Semua orang makin bersemangat..
Semua orang balik dengan jiwa yang dah terbakar hangus...berkobar kobar..

Buktinya ...hari ini sales the awesome master mencanak canak... Bulat mata saya tengok GE tadi..

Allahuu..kebangkitan !!! Tsunami bakal melanda the awesome master..

Pasti ramai supervisor baru lahir bulan ni..
Pasti ramai sr sup-coordinator- sr coordinator dan key coordinator akan lahir bulan ni

Dan yang paling pastii...kelahiran saya dan suami sebagai MASTER COORDINATOR APRIL...doakan kami ye !!

Semoga april membawa sinar bahagia yang x dapat kami lupakan sampai bila2..

WHEN YOU START TO BELIEVE
THE BELIEVE WILL COME TRUE!!!!

MASTER DR NOMIE
MASTER UST BAKHTIAR

No comments:

Post a Comment