Monday, April 20, 2015

MUDA 10 TAHUN DARI USIA SEBENAR!!!


Siapa yang tak suka kalau nampak lebih muda .. betul tak??? dan siapa yang suka kalau nampak lebih tua dari umur sebenar...

pernahkah bila kita berjalan jalan dengan kakak kita... orang menyangka kita yang kakak.. bukan adik.. ini semua gara gara kakak kita kelihatan jauhhhh lebih muda daripada kita???
pernahkah anda berjalan dengan suami kita.. dan ada orang yang tak sayang mulut cakap.. aihhh..laki hang nampak muda nohhh... TIDAK TERCABAR KAH KITA???

JIKA PERKARA INI BERLAKU KEPADA ANDA??? apakah tindakan anda???

Orang kata... bila berlaku satu perkara yang tidak kita suka... KITA WAJIB BERUSAHA MENGUBAHNYA....

Begitu jugak saya.... walaupun perkara di atas tidak berlaku kepada saya.. tetapi saya berusaha untuk KELIHATAN LEBIH MUDA dan MAINTAIN SIHAT.... umur dah 36 tahun.. macam2 KETIDAKSELESAAN dok mai.... badan kerap sakit sana sini.... ye la.. usia badan dah semakin MATANG !! :)

Dan ada kajian menyatakan bahawa bermula usia 35 tahun... macam2 penyakit mula datang kepada kita

anda sendiri boleh lihat..kadar kematian disebabkan oleh penyakit2 meningkat bermula usia 35 tahun.... dan penyebab yang paling utama adalah PENYAKIT JANTUNG DAN JUGA KANSER!!!!

SANGATTTT MENAKUTKANNNN!!!

KENAPA INI TERJADI??
  • kerana kita terdedah kepada radikal2 bebas.... 
  • kerana kita terdedah kepada STRESS
  • kerana tabiat pemakanan kita...
  • kerana kurangnya senaman 



ok nampak tak gambar rajah di atas.. betapa bahayanya bila sel2 badan kita mula diserang radical2 bebas.... di mana lama lama kita aka dilanda penyakit2 merbahaya dan kronik seperti di atas.....

So.. APA YANG PATUT KITA BUAT???

- termenung , tunggu dan  lihat saja kah
- redha dengan apa yang berlaku
- berusaha untuk yang lebih baik???

PILIHAN SAYA ADALAH : BERUSAHA UNTUK YANG LEBIH BAIK!!

BAGAIMANA SAYA BERUSAHA..... 
1. mengawal tabiat pemakanan - of course susah nak kawal..betul tak
2. bersenam - saya hanya mampu bersenan seminggu sekali selama 1 jam setengah iaitu dengan berzumba
3. menangani stress - of course saya tak mampu nak kawal...
4. mengamalkan suppliment dan nutrisi sihat - YA SAYA MEMILIH SHAKLEE KERANA SHAKLEE ADALAH PRODUK KESIHATAN YANG TERBAIK DI DUNIA !!!

SELAMAT... BERKESAN... BERKUALITI TINGGI DAN HALAL!!

Dan untuk memastikan saya kekal sihat, bertenaga dan nampak muda.... saya amalkan

VIVIX... VITAMIN A , VITAMIN C DAN VITAMIN E.....

kenapa produk2 ni??

KERANA PRODUK2 NI MERUPAKAN ANTI OKSIDA YANG SANGAT TINGGI BAGI MENENTANG RADIKAL BEBAS.....


Radikal bebas akan merosakkan sel dengan mencuri electron daripada molekul yang membina sel. Sekiranya dibiarkan, kerosakan sel akan berlaku.

Antioksida berfungsi dalam menyumbang elektron bebas dan menstabilkan molekul sel dan secara tidak langsung MENCEGAH KEMUSNAHAN SEL... bila kemusnahan sel tidak berlaku dan boleh dikawal... proses penuaan akan berlaku dengan lambat dan badan tidak mudah mendapat penyakit...




yang paling best bila supplimen2 ni punyai banyak khasiat..... nak awet muda dan cegah penyakit.. tapi kita dapat nikmat kesihatan yang lain sama... alhamdulillah....

sebelum

selepas




kalau ada sesiapa yang nak mencuba... boleh WA saya dan suami 0194817803 ( saya ) , 0194807803 (suami - bakhtiar )...



No comments:

Post a Comment