Thursday, April 9, 2015

SELAMAT TINGGAL PIRITON, CETRIZINE DAN PREDNISOLON!!!

piriton... cetrizine dan prednisolone??? apa ni... inilah ubat2 yang saya pernah ambil dulu hampir setiap hari saya ambil sejak muda remaja lagi....

kenapa saya kena ambik ubat ni???

sebba saya mengalami alahan kegatalan yang teruk... satu badan .. dan kadang2 menyebabkan gangguan pernafasan yang teruk.....
 


kalau bahasa perubatan kita panggil urticaria.... tapi kalau bahasa orang2 kita panggil kelopak garam ataupun gelgata.... nampak macam kene gigit nyamuk besar2.... gatal2 ni jadi kat saya satu badan dan kadang2 bibir saya kehlihatan seperti NEGRO dan kadang2 muka saya membengkak....

inilah yang saya alami... seksa dan gatal Allah je yang tau.... bukan setakat kalau saya buat housekeeping... time2 dok saja2 pun boleh jadi.. makan2 laut lagi la.... menahan gatal saya sebab saya mmg suka makanan laut...... dimasukkan ke wad kecemasan beberapa kali kerana sesak nafas.... ya Allah.. pernah saya terfikir... ADAKAH AKU TERPAKSA TELAN UBAT2 GATAL NI SAMPAI AKU MATI???

alhamdulillah.... sejak saya kenal dengan shaklee saya mula mencuba satu persatu produk shaklee.... saya mula mencuba alfalfa.. nutriferon dan VIVIx... alhamdulillah semakin berkurang tetapi masih ada..... saya tak berputus asa... akhinya saya mencuba minyak ikan terbaik ni

bermula dengan 3 biji 2 kali sehari... keadaan masih sama... akhirnya saya mencuba 3 biji 3 kali sehari...alhamdulillah... macam tak percaya.... termasuk hari ni dah hampir 6 bulan saya langsung tidak menyentuh ubat gatal... ini pulak prednisolon.... macam terkeluar dari mimpi ngeri.. kadang2 rindu pulak nak menggaru..hehheehhh....

kalau nak dikatakan saya bergantung kepada omega pun tidak..sebab saya pernah terputus bekalan omegaguard selama hampir seminggu.. tetapi tidak ada apa2 yang berlaku ..tidak seperti bagaimana saya tertalu bergantung kepada ubat gatal dulu.... wahh ajaibnya.. syukur Allah kembalikan nikmat hidup saya :)

bukan itu sahaja..omega menajamkan ingatan saya.. mengurangan masalah bersin saya di waktu pagi dan yang paling penting... OMEGA MEMBANTU SAYA LEBIH KURUS DAN NAMPAK LEBIH MUDA !!!

I SUKA U!!!!

jom sapa ada masalah macam saya.. jom kita sembang2.. kita share experience kita sama sama nak...whatsapp 0194817803 DR NOMIE WITH LOVE !!



No comments:

Post a Comment